Bandung - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Guus, Ilse, Lianne, Jules, Pleun, Joshua, Mees, Roos - WaarBenJij.nu Bandung - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Guus, Ilse, Lianne, Jules, Pleun, Joshua, Mees, Roos - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Guus, Ilse, Lianne, Jules, Pleun, Joshua, Mees, Roos

17 Februari 2016 | Indonesië, Jakarta Pusat

Op maandag de 15e hebben we Ilse en Guus achter gelaten in Jakarta en vertrokken wij met z'n 6e en onze driver Budi in zijn 13 persoonsbus naar Bandung. Ruimte genoeg in die bus dus, zou je denken. Maar de koffers hadden de beste plekken toebedeeld gekregen waardoor wij op een gepakt aan de trip begonnen. Gelukkig moest er al snel iemand plassen en konden we de koffers wat efficienter plaatsen zodat we wel alle ruimte hadden. De afstand van Jakarta naar Bandung is 155 km, waar wij ipv 1,5 uur 4 uur over deden door alle filles die we tegenkwamen. Gelukkig is het "in de file staan" hier niet echt naar door alles wat er te zien valt onderweg. Zo zagen we een kraampje met hele schattige visjes, wat ware vechtvissen bleken te zijn die worden ingezet bij weddenschappen. Verder zijn we erachter gekomen dat er maar een verkeersregel geldt hier: Er zijn geen regels! iedereen propt zijn auto, scooter, zichzelf lopen gewoon ergens tussen en rijdt met de stroom mee of er tegenin. Opvallend is dat dat men hier gewoon plaats inneemt en tegelijkertijd heel tolerant is naar anderen. Bij ons gaat dat er echt anders aan toe. Eenmaal in Bandung aangekomen besluit Budi om een nacht over te bljven om ons de volgende dag mee naar Kawa putih te nemen. Kawa putih is te bereiken door een lange tocht door de bergen, waar onderweg weer veel te zien is. We zien scooters waarop hele bomen worden vervoerd, waar een aantal kippen aan zijn gebonden of die gedeeld worden door een heel gezin. De natuur is wonderbaarlijk mooi, zo groen en groots. Af en toe wanen we ons in een scene van Jurassic parc. Eenmaal gearriveerd bij Kawa putih merken we dat we echt heel rustig moeten ademen omdat er weinig zuurstof is en veel zwavel in de lucht is. Het witte meer is super mooi, bijna onaards. We blijven ons zolang mogelijk verwonderen maar als we dan zo wat naar zuurstof gaan happen is echt tijd om Kawa Putih verlaten. Op de weg terug naar ons Hotel wilde we nog ergens wat gaan eten. Pleun kon zich nog een leuk 'floating restaurant' herinneren waar zij en Mees al eerder waren geweest. Na een lange zoektocht hebben we eindelijk het restaurantje gevonden. Het zag er heel mooi uit, bamboo huisjes drijvend op een vijver. Per tafel een apart huisje. We gaan zitten en wanneer we onze voeten neerzetten, op een klein bamboo plateautje wat op het water drijft, komen er ineens karpers te voorschijn. Niet 3 of 4 maar ik denk wel een stuk of 500. Eenmaal bijgekomen van de schrik, gewend aan de vissen, en met ons eten voorgeschoteld was het een hele bijzondere ervaring. De weg terug naar ons hotel was weer even mooi als de heenweg. Bij het hotel aangekomen namen we afscheid van Budi. De volgende dag zullen we Bandung verruilen voor Yogjakarta.

• 17 Februari 2016 - 20:20

Claudia & Esther:

We zien jullie belevenissen helemaal voor ons :). Gaaf hoor!
    X

• 18 Februari 2016 - 02:35

Clauswin:

Ik ga binnekort zelf naar indonesie en kwam tijdens mijn zoektocht naar informatie jullie blog tegen. Het voelt bij het lezen alsof ik er al een beetje ben. Bedankt voor de leuke tips ik ben benieuwd naar Yogyakarta. Groetjes Clauswin

• 18 Februari 2016 - 12:39

Harry En Yvon:

Lieve Lianne, Jules en kinderen,

Wat fijn dat jullie zo genieten. Die belevenis met die karpers lijkt ons toch wel een beetje eng. Je zou bijna het idee krijgen dat het hier om van die knabbelvisjes gaat die je voeten helemaal ontdoen van huidschilvers. Hoewel je met karpers misschien voor je tenen moet vrezen.....ha.ha. Gelukkig hebben ze geen tanden. Groetjes en veel liefs voor allemaal. We kijken uit naar jullie volgende verslag.

Har&Von

• 20 Februari 2016 - 10:57

John Leers:

Lieve mensen, Te Gek ,Dat zou ook leuk voor mij zijn ,maar helaas kan dat niet meer ik ben heel blij met jullie

schrijven,het is indrukwekkend .wat een belevenis !geniet met volle teugen ,en heb het goed.liefs. John