De heenreis en aankomst in Jakarta - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Guus, Ilse, Lianne, Jules, Pleun, Joshua, Mees, Roos - WaarBenJij.nu De heenreis en aankomst in Jakarta - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Guus, Ilse, Lianne, Jules, Pleun, Joshua, Mees, Roos - WaarBenJij.nu

De heenreis en aankomst in Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Guus, Ilse, Lianne, Jules, Pleun, Joshua, Mees, Roos

11 Februari 2016 | Indonesië, Jakarta Pusat

Maandag 8 februari was het dan eindelijk zover, de reis kon beginnen. Nadat we op Schiphol waren uitgezwaaid en ingecheckt hebben we nog lekker wat gegeten. Met zware storm stapten wij op tijd aan boord van het vliegtuig. Eenmaal in de lucht kwam de stilte na de storm. We vlogen in no time naar Dubai, waar we een overstap moesten maken. Daar konden we even wat lopen, wat rondkijken en ons mentaal voorbereiden op het langste gedeelte van de vliegreis: 7.30 uur naar Jakarta. Het vliegtuig wat ons naar Jakarta bracht, was niet helemaal vol geboekt en gaf alle ruimte gaf om languit liggend door de lucht te reizen. Na het nodige aantal vlieguren kwamen we om 22.00 uur uitgerust aan in Jakarta. De koffers hadden we snel weer in handen en de douane mochten we zonder visum passeren. Waarna we snel op zoek gingen naar taxis om ons naar ons guest house te brengen. In drie taksis gingen we op weg.
De chauffeur van de taksi van Ilse, Guus en Lianne wilde graag de snelste van de drie zijn en haalde de andere twee taksis in. Hij liet de andere taksis achter zich en reed een onbekende buurt in. Dit zou een kortere weg zijn. Opeens bleek daar de weg te zijn overstroomt en niet zo'n beetje ook. Het water stond tot aan de knieen en daar was de taksi niet tegen bestand. Toen de taksi na een stukje te hebben gedreven weer met de vier wieltjes op de straat stond, wilde hij niet meer voor- of achteruit. Gelukkig kwam er vrij snel vervangend vervoer en arriveerden Ilse, Guus en Lianne ook bij Akanaka residence. Joshua had dit appartement via Airbnb geregeld en het is echt super! We hebben per 2personen een eigen slaapkamer en een gezamelijke woon/eet/sport en chill kamer. De regio is Kemang, een leuke buurt in zuid Jakarta. Er zijn hier heel veel leuke barretjes en restaurantjes. Bij aankomst waren de meeste van ons toch wel heel moe en gingen meteen lekker slapen. Mees en Joshua besloten gelijk uit te gaan. Aan de foto's op Joshua's telefoon te zien hebben ze het heel gezellig gehad ;-)...

• 11 Februari 2016 - 12:47

Jan Koehoorn:

Leuk, deze blog! Gaan we op de voet volgen :-)

• 11 Februari 2016 - 12:56

Wil:

Op deze manier ver weg en toch dichtbij ! Leuk. ! Ik zal Harris de groeten doen.....

• 11 Februari 2016 - 14:08

Loes En Guus:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen..en leuk zo'n verslag, zijn we er toch een beetje bij. Kunnen we meegenieten van jullie avonturen.
    Wij hebben vandaag , lekker zonnig met Harrie langs het strand gerend, hij was door het dolle Moest constant de bal gooien en hij was onvermoeibaar.
    We kijken uit naar jullie volgendr verslag.. Genieten he...
    Dikke kus

• 11 Februari 2016 - 16:23

Harry En Yvon:

Hallo allemaal,
    Fijn dat we jullie op deze manier kunnen volgen.

Liefs,
    Har&Von

• 12 Februari 2016 - 08:28

Esther & Claudia:

Hallo lieve Indogangers,

Wow, eindelijk is 't zover hè... jullie reisavontuur is nu écht begonnen. We kijken nu al uit naar jullie volgende jaloersmakende verhalen en kiekjes. Zijn we er toch een beetje bij ;-).

Jongens, geniet, geniet en geniet! En uhhh, vergeet vooral niet te genieten hè :-)